?

Log in

No account? Create an account
 
 
25 October 2009 @ 12:05 am
Sanctuary (what else?)  
Is anyone else listening to tragic 90's ballads after the events of Sanctuary 2x01 2x02 and 2x03? lol

songs like: How Do I live? and One Sweet Day  and Don't Wanna Miss a Thing to name a few repeat offenders. I can't be the only one.

 
 
 
Billbilly_red_ocean on October 24th, 2009 01:24 pm (UTC)
lol, I'm listening to The Carpenters and Ray Charles at the moment but for totally other reasons...
ellymelly: act betterellymelly on October 24th, 2009 01:27 pm (UTC)
LMAO so you say... :D
Billbilly_red_ocean on October 24th, 2009 01:39 pm (UTC)
I was watchimg an Oldies-Show last night, it's totally Hugo's fault! And I broke a part of my cell and lost all my rings on it and one was Ray Charles' Hit the road Jack so I had to get a new one ;)
ellymelly: deathitisellymelly on October 24th, 2009 01:44 pm (UTC)
HOW do you BREAK your mobile watching TV?

(((may or may not have broken keyboard watching australian idol once)))
Billbilly_red_ocean on October 24th, 2009 01:58 pm (UTC)
Oh, that were two seperate things but I have absolutely no idea how I broke it if I knew I might be able to fix it! :S
ellymelly: are you gameellymelly on October 24th, 2009 01:59 pm (UTC)
sorry - i'm kind of struggling to read things properly at the moment. LOL FAILS are very likely.
Billbilly_red_ocean on October 24th, 2009 02:08 pm (UTC)
LOL, no problem!
ellymelly: blameellymelly on October 24th, 2009 02:16 pm (UTC)
i've officially typed 58 000 words today :D lol there should be a law against that. unless it's fic.
Billbilly_red_ocean on October 24th, 2009 02:20 pm (UTC)
*facepalm* I only wrote 8 pages for uni and that was more than enough...not that I'm finished actually *whistles*
ellymelly: damn your logicellymelly on October 24th, 2009 02:23 pm (UTC)
finished? what is this 'finished' of which you speak?
Billbilly_red_ocean on October 24th, 2009 02:27 pm (UTC)
Erm...erm...erm...
KosmikDawg: [tv] sanctuary - Dr. Magnuskosmikdawg on October 24th, 2009 01:26 pm (UTC)
So, was ep as awesome as I said it was?
ellymelly: helenslowknowinglookellymelly on October 24th, 2009 01:27 pm (UTC)
haven't seen the third one yet - probably won't see it until wednesday but eps one and two were just OMG
Lanna: Evil Ashlanna_kitty on October 24th, 2009 01:28 pm (UTC)
No, but only 'cause Alone (the glee version) has been on repeat in my head (doesn't exactly fit but the tone is correct) and uh. comfort fic. Shameless, Shameless comfort fic. a chunk I kinda like as is and could be a stand alone Helen/Will sort of thing (not overtly shippy but definately relationship)
ellymelly: blackboards and scienceellymelly on October 24th, 2009 01:30 pm (UTC)
I love the way songs end up on repeat during emotional times.

Shameless, Shameless comfort fic.

nothing wrong with that. :D
Lanna: Helen and Ashleylanna_kitty on October 24th, 2009 01:32 pm (UTC)
the only problem with shameless comfort fic is that I was frakkin 90% done with this other one that I fully intended to finish and send off to talkofcake (who is apparently my silly idea brain!twin right now)
ellymelly: but you LOVE me?ellymelly on October 24th, 2009 01:36 pm (UTC)
ah - distraction fic. oh i sympathise. LOL i've got one of those at the moment BIG time - and there is no end in sight which is both EPIC and really bad for the rest of my life... LOL

the only way to fix your problem is to NOT OPEN comfort fic until you've finished talkofcake's FIC lol :D
Lanna: Magnuslanna_kitty on October 24th, 2009 01:38 pm (UTC)
heee. less for her and more she said she'd beta it. (and I'm doing one for her in exchange) totally cliche in some areas but I think at least the two of us will be amused by these things ^^.

comfort fic is now at 3k c.c;
ellymelly: countless timesellymelly on October 24th, 2009 01:43 pm (UTC)
totally cliche in some areas

dude - it's COMFORT fic LMAO

if it contains Helen and Will - it will make talkofcake endlessly happy LOL

comfort fic is now at 3k

you have some serious self restraint. i'll give you that. mine just clocked 20k that's just SAD lol whylifeWHY
Lanna: Ashley Henry animatedlanna_kitty on October 24th, 2009 01:47 pm (UTC)
This is actually one of two ideas that has been percolating in various forms for awhile now. (3.5k now) Now I'm just going for it. ;)

the other one was a prompt (Will/Magnus "Fandom") and is just under 2.3k right now. apparently I like Will giving Helen pep talks. who knew?
ellymelly: helenteslasciencegeeksellymelly on October 24th, 2009 01:50 pm (UTC)
Will giving Helen pep talks.

because that's TOTALLY not canon LMAO

um your icon just made me cry. :*(

emotionally fragile? perhaps lol

Lanna: Sanctuarylanna_kitty on October 24th, 2009 01:51 pm (UTC)
:( sorry I get that though.

have you seen 203 yet? or are you just spoiled beyond belief?
ellymelly: icanhaswineellymelly on October 24th, 2009 01:55 pm (UTC)
spoilered beyond unbelievable belief :D givemeyourwings does this: http://givemeyourwings.livejournal.com/262146.html for me every ep so far.

i SO WISH i had bandwidth lol.
Lanna: Ashleylanna_kitty on October 24th, 2009 02:07 pm (UTC)
ahhhh okie.

I'm having all kinds of weird conspiracy theory ideas.

they're all probably too cool/complicated for what they're actually doing. (I was not pleased by this ep)
ellymelly: i'mpretty!ellymelly on October 24th, 2009 02:14 pm (UTC)
not pleased? :( i liked ashley - but i liked her better in the MINI. i know that sounds horrible but i never thought they really 'got' her in the actual season.
Lannalanna_kitty on October 24th, 2009 08:02 pm (UTC)
I think they didn't go anyplace and they could have with her, but more It's all too neat. not only did they reroll the same character class, they seem to have tied up a ton of stuff with hardly any movement emotionally. I mean magnus is all angsty but shes already got closure. (unless they are doing something cool- kinda doubt it though) they took out the cabal offscreen (wth?). I guess when people start talking about "wars" I don't expect a short, quick, neat tie up so early in the season. My expectation is more the Babylon 5 scale of wars, perhaps BSG. next week is a critter of the week, which was never my favorite type of sanctuary ep. this didn't have a satisfying conclusion for me at all even aside from the ashley stuff I am fannish and stompy about.
Starbuck: sg1 - sam - leadershipstarbuck92 on October 24th, 2009 02:05 pm (UTC)
DAMN YOU, SANCTUARY. YOU MADE 'BUCKY CRY.

Yeah, that was my main thought after last night's ep.
ellymelly: but you LOVE me?ellymelly on October 24th, 2009 02:09 pm (UTC)
LOL ME TOO
birdgirl78: iBrowbirdgirl78 on October 24th, 2009 02:06 pm (UTC)
ROFL--and I love that you chose that picture of AR to represent it. I'm sure that's the face he makes when he's forced to listen to modern music. LOL. Did you ever hear the comments he made about Dan Radcliffe's music choices? *snort* My friend Gala made a video...I think I posted it somewhere on my journal. I'll send you a link if I can find one.
*huggles*
ellymelly: but you LOVE me?ellymelly on October 24th, 2009 02:12 pm (UTC)
(((this is why everyone's in tears: http://www.youtube.com/watch?v=bh8GqN240BA btw)))

Dan Radcliffe's music choices? ... no??? OMG is his music taste TRAGIC BEYOND BELIEF????
birdgirl78: iBrowbirdgirl78 on October 24th, 2009 02:24 pm (UTC)
hehehe I think it's more like AR's tastes run to less intrusive music. You must check out Gala's mash up. It was teh awesome. She made it after I turned her on to the red carpet interview. SQUEE.

http://www.youtube.com/watch?v=9p8ap-Kd8kM

*toodles off to watch Sanctuary bit*
ellymelly: oh YES!ellymelly on October 24th, 2009 02:27 pm (UTC)
you're looking for the last 4 or so minutes :D

i'll check out Gala's mash up - then i'm totally going to bed. with Tesla. i mean. ignore me.
from vain pleasures past she flies.: sanctuary; blame it on your shadowsforensicirulan on October 24th, 2009 02:10 pm (UTC)
ROFL, no 90's tragic ballads for me, but I've been on this song ever since the first Sanctuary episode. IDK WHY THOUGH. But I'm obsessed.
ellymelly: did you like it?ellymelly on October 24th, 2009 02:13 pm (UTC)
omg that is SO random. (but epic) but RANDOM lol
An Unholy Mess of a Girl: Magnus & Ashley Holding Handstaj_mahal07 on October 24th, 2009 03:59 pm (UTC)
Lol...no kidding!! *holds up lighter*
ellymelly: did you like it?ellymelly on October 25th, 2009 07:34 am (UTC)
*thousands of tiny lights sway*